Wycieczka klasy II gimnazjum do Krakowa

3 października 2017 roku klasa II gimnazjum wraz z wychowawczynią, Siostrą Różą, oraz Siostrą Dyrektor, Anastazją, wyjechała na dwudniową wycieczkę do Krakowa.

Wstać musieliśmy bardzo wcześnie, aby już o godzinie 4:55 stawić się na zbiórce przy stacji kolejowej w Jarosławiu. Pociąg przyjechał około godziny 5, a po dwugodzinnej podróży dotarliśmy do Krakowa.

Najpierw udaliśmy się do hostelu, aby tam pozostawić walizki i przez chwilę odpocząć. Po chwili wyruszyliśmy zwiedzać Kraków, jednak nie było to standardowe zwiedzanie z przewodnikiem. Od Siostry Róży dostaliśmy kilkanaście pytań dotyczących krakowskich zabytków i budowli. Podzieliliśmy się na kilka małych grup i zaczęliśmy zwiedzać, jednocześnie uzupełniając karty pracy. Podczas zwiedzania odwiedziliśmy m. in.: dom Jana Matejki, Okno Papieskie, Bramę Floriańską oraz kościoły: Mariacki, Św. Piotra i Pawła, Franciszkanów, Dominikanów oraz Św. Andrzeja. Około godziny 12.00 zakończyliśmy uzupełnianie poleceń i spotkaliśmy się na Wawelu, gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po Zamku Królewskim i wprowadziła nas w tajniki sztuki renesansu. Następnie udaliśmy się do Fabryki Pizzy, gdzie każdy mógł zamówić sobie placek z dowolnymi składnikami.

Po posiłku mogliśmy przez dwie godziny spacerować po słynnym Rynku, zwiedzać pozostałe zabytki oraz zrobić zakupy, ale ponieważ pogoda się trochę zepsuła, większość grupy wróciła do hostelu na odpoczynek.

Pod koniec dnia, około godziny 19.00, poszliśmy na koncert do filharmonii. Jak na koneserów sztuki przystało, ubraliśmy się odpowiednio do okoliczności – dziewczęta założyły wieczorowe suknie, a chłopcy garnitury. Słuchaliśmy utworów znanych kompozytorów - Fryderyka Chopina, Wolfganga Amadeusza Mozarta oraz Siergieja Prokofiewa. Wykonywał je dla nas pianista, którego kunszt artystyczny wprawił nas w nie lada zachwyt.

Po zakończeniu koncertu zmęczeni wróciliśmy do hostelu. Dzień zakończyliśmy indywidualną modlitwą oraz zasłużonym – i jakże wyczekiwanym – snem.

Nazajutrz z samego rana spakowaliśmy walizki i zjedliśmy śniadanie. Następnie wyruszyliśmy na zajęcia teatralne o nazwie „Jak stworzyć teatr z zapomnianego wspomnienia?” do Muzeum Cricoteka. Naszym głównym tematem były właśnie wspomnienia (to na nich przede wszystkim opierały się prace Tadeusza Kantora - założyciela teatru Cricot 2, któremu poświęcono wspomniane Muzeum). Na zajęcia potrzebne nam były jedynie stare zdjęcia. Zostaliśmy podzieleni na trzy grupy i każda brała po jednym zdjęciu. Naszym zadaniem było odtworzenie sytuacji ukazanej na danej fotografii. Zdaniem całej grupy były to chyba najciekawsze zajęcia na całej wycieczce. Zaraz po nich udaliśmy się na zwiedzanie Muzeum. Dowiedzieliśmy się wiele o życiu i twórczości Tadeusza Kantora oraz zobaczyliśmy niektóre z jego prac. Były one bardzo zajmujące – niecodzienne, czasami dramatyczne.

Po zwiedzaniu Cricoteki, około godziny 15.00 dotarliśmy do Muzeum Narodowego. Tam otrzymaliśmy mini przewodniki z opisami dzieł sztuki. Niestety, z powodu ograniczonego czasu nie byliśmy w stanie przyjrzeć się dokładnie każdemu z nich. Mimo wszystko, eksponaty były bardzo interesujące, co dodatkowo wzmocnione zostało przez ciekawe opowiadanie oprowadzającego nas przewodnika.

Po wizycie w Muzeum Narodowym wróciliśmy do hostelu po walizki, a potem wyruszyliśmy na dworzec. Ku naszej uciesze, droga wiodła przez Galerię Krakowską, gdzie spędziliśmy czas oczekiwania na pociąg. Co prawda, ten rodzaj galerii nie ma zbyt wiele wspólnego z dziełami sztuki, jednak ciepły posiłek oraz buszowanie po sklepach sprawiło nam nie mniejszą przyjemność. Po upływie dwóch godzin spotkaliśmy się w umówionym miejscu i poszliśmy na dworzec. Po chwili przyjechał nasz pociąg, a na jarosławskim dworcu byliśmy około godziny 22.00.

Nasza wycieczka była bardzo interesująca. Wspaniale było móc zobaczyć Kraków z perspektywy samodzielnego odkrywcy, a także wziąć udział w przygotowanych dla nas zajęciach.

Nie możemy doczekać się kolejnego wyjazdu – każdy z nich coraz bardziej wzmacnia nasze klasowe więzi. Byle do wiosny!